LEGENDE

AUDI RS2 KARAVAN PROVOKATOR i danas mnogima uzima mjeru

Nekoć najbrži serijski karavan na svijetu proizvodio se od ožujka 1994. do srpnja 1995.
 Ivan lacković

Prste u stvaranju suludog projekta karizmatičnog karavana i prvog Audijevog RS model imali su podjednako i Audi i Porsche. Od pojavljivanja 1994. godine, a još više danas, RS2 koji je nov stajao čak 100.000 njemačkih maraka poput jednog Porschea 911 Turbo istinski je mitski auto ‘kakve više ne rade’ i koji performansama obara s nogu. Jedan od samo 2891 izrađenih primjeraka pronašli smo u Zagrebu. Hrabrost Audija da u karavan ugura motor sa 315 KS nagrađena je, a mala serija osigurala mu je besmrtnost i kultni status do dan danas. Od ukupno 2891 izrađenog primjerka prema našim informacijama, tri se danas nalaze u Hrvatskoj, a mi smo si dali truda pa pronašli jednog od njih, crvene boje u originalnom stanju bez zamjenskih dijelova ili dodatnog tuniranja izgleda ili motora.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Ekskluzivnost koju je Audi RS2 uživao kada se pojavio 1994. godine, očito uživa i danas, no vratimo se malo u povijest: Audi RS2 proizvodio se od ožujka 1994. do srpnja 1995. godine i kada se pojavio bio je najbrži serijski karavan na svijetu. Stajao je 100.000 maraka poput Porschea 911 Turbo, a zajedničko je djelo Audija i Porschea koji su projektu pristupili s puno entuzijazma. Pričekalo se da Porsche 1994. godine završi posao za Mercedes s modelom 500E koji se ručno sklapao u Zuffenhausenu pa se otvorio prostor za malu seriju dok još nije započela proizvodnja prvog Porschea Boxtera.

Tako je ukupno 2891 primjerak Audija 80 Avant s 2,2-litrenim 20V turbo benzincem stiglo iz Audijevih pogona u Salzgitteru u Porscheove pogone u Zuffenhausen gdje se pristupilo opsežnim doradama na motoru i mjenjaču (KKK turbo punjač bio je 30 posto veći nego kod modela Avant S2, otvoren sa 1,0 na 1,4 bara, načinjene su brojne dorade na samom motoru, a dorađena je i ECU jedinica) kako bi se postiglo 315 KS. Čak 10 KS više od tada vrlo rijetkog Porschea 968 TurboS sa 305 KS iz 1993. s istim motorom.

Tako totalno transformiran, RS2 je od Porschea 968 Clubsport posudio detalje karoserije; svjetla i pokazivače smjera na branicima, retrovizore, čeljusti i klipove kočnica, naplatke i gume od 16 cola i sjedala. Takav je borbeni Audijev karavan do 50 km/h stizao za 1,5 sekundi, brže i od tadašnjeg ultimativnog supersportaša McLarena F1, dok je 100 km/h hvatao za 5,4 sekunde. Međuubrzanja su kako smo se sami uvjerili i danas brutalna pa primjerice RS2 od 80 do 110 km/h u četvrtoj i danas stiže za 3,5 sekundi. Maksimalna je brzina pritom elektronički ograničena na 262 km/h. Razlog: RS2 je jedini Audijev model koji tada nije upadao u dogovor Audija, Mercedesa i BMW-a o elektronskom ograničenju na 250 km/h, ali nije smio biti ni brži od bilo kojeg novog Porschea!

TEHNIČKI PODACI

Audi RS2 Avant

Motor 5 cilindara, turbo

Obujam 2226 ccm

Snaga 232 kW/315 KS pri 6500/min

Moment 410 Nm pri 3000/min

Mjenjač 6-stupanjski, ručni

Dimenzije 449,6x170,2x139,7 cm

Osovinski razmak 259,1 cm

Gume (serijske) 245/40 ZR 17

Pogon na sva četiri kotača

Težina 1595 kg

Brzina 262 km/h (elektronski ograničena)

0 do 100 km/h 5,4 sekundi

Potrošnja 10,4 litara

Cijena novog (1994.) 100.000 njemačkih maraka

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 07:02